REALLY
AFFORDABLE CLOTHDIAPERS!!

------------------------------------------
:
)

Followers

QUICK ORDER FORM

Name:
Email Address:
Phone No:
Mailing address:
I would like to order :
Order list and details :
Delivery:
Payment: MBB CIMB
Returning customer?: Yes :) I would like a FREE diaper insert. Nope
Notes & remarks (discounts gift/special instructions):
This contact form was created by Freedback.

Saturday, October 3, 2009

Mengapa Lampin Kain @ Cloth Diaper ?


1) Lebih jimat


Bayangkan anda boleh jimat sehingga RM3000 hanya untuk seorang bayi? Tu baru sorang belum 2-3-4 orang lagi... :)
Dengan kos sara hidp yg makin meninggkat, minyak yg asyik2 naik ajer...
Kita kena fikirkan cara macam mana nak kurangkan kos perbelanjaan seharian...
Dengan kos sebanyak itu, macam2 boleh di buat, selain dari menyalurkan ke perbelanjaan lain...
Boleh buat simpanan tabung pelajaran anak2 atau pun tabung insuran perlindungan nyawa mereka...kan
Mesti anda xperasan atau xpernah terfikir utk membuat kiraan KOS keseluruhan pemakaian 'Disposable Diaper' bayi anda selama 3 tahun...
Di sini saya sertakan jadual kira2 perbandingan diantara 'Cloth Diaper VS Disposable Diaper'
Kalau bleh berjimat apa salah nya...kan kan kan :)

>>sila klik imej utk gambar lebih besar<<


2) Lebih sihat

Kerana 'Cloth Diaper' tiada bahan kimia toksik yg berbahaya.
Hanya kain kapas yg lembut dan selesa untuk dipakai 24jam setiap hari.
Bagus untuk kulit bayi yg sensitif, oleh itu dpt mengelakkan masalah ruam lampin.
Tahukah anda bahawasanya ruam lampin terjadi bukanlah 100% dari urin bayi sahaja.
Tetapi dari tindak balas bahan kimia seperti Dioxin,TBT dan Sodium polyacylate (gel penyerap kristal) yg terdapat didalam 'Disposable Diaper' terhadap urin bayi.
Kesan dari ruam lampin tersebut akan menyebabkan alahan kulit serta kepada jangkitan kepada kuman2 yg lain.
Cuba bayangkan pemakaian 'Disposable Diaper' selama 24jam setiap hari...
Bayi yg mengalami ruam akan rasa sangat tidak selesa serta pedih seperti terbakar jika kawasan ruam tersebut jika terkena air...Aaaauuuch!!
Bayangkan kesakitannya...setiap kali masa utk menukar lampin!

3) Mesra alam
Setiap hari perhatikan tong sampah anda, adakah 50% daripadanya terdiri dari 'Disposable Diapers' ? Jika ya jawapanya mungkin anda patut mencuba 'Cloth Diaper'
Kerana anda adalah penyumbang kepada sumber sampah ke3 terbesar didunia
Bayangkan selama 500thn diperlukan untuk menguraikan 'Disposable Diaper' ini
Najis juga sepatutnya dibuang kedlm toilet bowl bukannya tong sampah, bersama sisa2 makanan yg lain :)
Bantu untuk hijaukan bumi kita, kalau bukan untuk kita untuk anak cucu kita jugak...kan
Go Green!!


4) Lebih comel :)


Bab ni tak payah cerita lah, tgk gambar je pun dah cukup kan kan kan....
Bayi selesa, Ibu suke...Papa lagi gembira...
(Credit to estradaamyl frm Wilsonville, Oregon)
Umur baby ni 21 bulan...berat dia 10.5kg, setting sais L
she's wearing COOLABABY in green.

Comel kaaaan...kan kan kaaaan...
Juga terdapat dlm pelbagai warna serta corak yg comel2 belaka..

No comments:

Post a Comment

Post a Comment